Midsommar i Taiwan!

Vi startade dagen med mycket tuffa prov. vi lämnade in vår kjol, vilken sågades totalt utav geetika och vårt 3D projekt, vilket hon älskade. presentationen spårade dock ur lite. den slutade med att jag och jenny hoppade små grodorna runt en stol medan emma och jenny sjöng små grodorna. detta tyckte våra taiwanesiska vänner mycket om!

Finals i style and image gick riktigt fint.. blider på detta har jag inte man det kommer att komma! det avr grease, madonna, calvin clain och rockabilly
vi fick också var sin ring av dohn vår lärare, vi i vår tur var inte sämre, han gillar roxette mycket, så vi hade bränt en hel skiva  med svenska klassiker. det blev en hitt!

Vi fick som vanligt brottom efter lektionen, vi skulle möta gina vid Taipe 101 kl 18.00. blev lite sena för det tog ett tag att kamma ut all topering ifrån våra vackra keraktioner.

Midsommarmiddagen ägde rum på 85 våningen i Taipe 101. Utsikten var underbar och maten lika så. på något sätt rockade dock jag och johanna och emma beställa in prawna, med fiskhuvud. de glömde att nämna det när de rekomenderade vilka rätter som var de bästa.. det var inte helt hundra kan jag säga, men då kan man bocka av det.

Vi beslöt oss för att gå vidare. nästa stopp blev barcode. det är en jättemysig drinkbar på 10 våningen. de har de bästa drinkarna i hela Taiwan. de enda mojit som görs med riktig mynta och inte mintu. Jordgubbar han jag också med! bartendern som var en god vänn till gina och jätteduktig blandade den godaste drinken med jordgubbar till mig! då var det midsommar, ståendes i ett höghus omgiven med alla de människor som man umgåtts med under det senaste halvåret, sista kvällen i Taiwan. det var speciellet.. men här kunde vi inte stanna hela kvällen, kvällen var ung och oss ägde ingen

vidare till primo!
när vi kommer fram stannar ca 10 polisbilar framför kulbben, vi har hamnat mitt i en polisrassia. in stormar de.. och vi får hjälp en en gång utav en kompis till gina som atr oss in på klubben till en privat födelsedagsfest. här blir det shots och tårtkalas tills dess att polisen gett sig av. då började dansen.. den höll på fram till småtimmarna, då vi fick bege oss hemmåt igen.

en taxi till fu ren da shue, som det uttalas. ett problem bara.. porten var inte öppen så vi fick vackert klättra över den två meter höga grinden.

dax för eldprovet! hoppa in genom hålet i fönstret.. och visst gick det fint. väskan in först, sen benen och vi var inne!

en midsommar som jag aldrig kommer att glömma med min underbara godiingar i Taiwan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0